Lukitut

Meitä oli viisikymmentä.Tämä on meidän tarinamme.

Hätkähdyttävä YA-romaani maailmasta, jossa nuoret joutuvat vankilaan rikoksista, jotka heidän on laskettu tulevaisuudessa tekevän.

”Meidät noudettiin keskellä kirkasta päivää, kohteliaasti ja rauhallisesti.

Ei varmasti ollut tarkoitus, että kukaan kuolisi.

Ei varmasti ollut tarkoitus, että kaikki menisi sellaiseksi kuin meni.

Tämä on meidän tarinamme.

mä ovat meidän äänemme.”

Salla Simukka (s. 1981) on palkittu ja maailmalla menestynyt tamperelainen kirjailija. Hänen Lumikki-trilogiansa on tehnyt suomalaisen nuortenkirjallisuuden historiaa: sarjan käännösoikeudet on myyty yli 50 maahan. Simukka on saanut Topelius-palkinnon kirjaparista Jäljellä ja Toisaalla, opetus- ja kulttuuriministeriön Suomi-palkinnon, Lasten LukuVarkaus –palkinnon Sisarla-romaanista ja Kaarina Helakisa -palkinnon tuotannostaan.

Tietoa kirjasta

Meitä oli viisikymmentä.Tämä on meidän tarinamme.

Hätkähdyttävä YA-romaani maailmasta, jossa nuoret joutuvat vankilaan rikoksista, jotka heidän on laskettu tulevaisuudessa tekevän.

”Meidät noudettiin keskellä kirkasta päivää, kohteliaasti ja rauhallisesti.

Ei varmasti ollut tarkoitus, että kukaan kuolisi.

Ei varmasti ollut tarkoitus, että kaikki menisi sellaiseksi kuin meni.

Tämä on meidän tarinamme.

mä ovat meidän äänemme.”

Salla Simukka (s. 1981) on palkittu ja maailmalla menestynyt tamperelainen kirjailija. Hänen Lumikki-trilogiansa on tehnyt suomalaisen nuortenkirjallisuuden historiaa: sarjan käännösoikeudet on myyty yli 50 maahan. Simukka on saanut Topelius-palkinnon kirjaparista Jäljellä ja Toisaalla, opetus- ja kulttuuriministeriön Suomi-palkinnon, Lasten LukuVarkaus –palkinnon Sisarla-romaanista ja Kaarina Helakisa -palkinnon tuotannostaan.

Aloita kirja saman tien hintaan 0 €

  • Kokeilujakson aikana käytössäsi on kaikki sovelluksen kirjat
  • Ei sitoumusta, voit perua milloin vain
Kokeile nyt ilmaiseksi
Yli 52 000 ihmistä on antanut Nextorylle viisi tähteä App Storessa ja Google Playssä.


Liittyvät kategoriat


3.7

210 arvosanaa

Amanda

14.2.2026

Odotin jotain muuta arvostelujen perusteella, mutta tämä oli mielestäni erinomainen kirja. Loppu ei ollut niin sointuva, kuin olisin halunnut, mutta kliseinen se ei ainakaan ollut.

kilpikonna

5.10.2025

piti kuunnella koulun kirjakuulustelua varten, ihan ok mut en kuuntelis jos ei ois ollu pakko

Lotta

18.1.2025

Yks parhaista kirjoista ikinä!!

Jotta voit kirjoittaa arvostelun, sinun täytyy lataa sovellus